Anugerah Tuhan

Salam Ramadhan,

Masih dibulan ramadhan.Walaupun baru terasa baru 2 minggu berpuasa tp suasana puasa dah bertukar cam suasana raya kat opis nie. 2 minggu bermakna dah separuh dari ramadhan. Cepatnya masa berlalu.

Bukan utk bercerita pasal puasa kt ruangan kali ini…tp Anugerah Allah…ape yg aku maksudkan sebenarnya? Anak….Aku hanya ada seorg anak. Bukan hati tak teringin untuk beranak ramai tp hubby aku nie sibuk nak merancang. Mungkin dia takut dia tak bleh nak bagi yg terbaik utk anak2 seandainya dia ade anak ramai atau dia tak biasa ngan keadaan ramai kanak2. Al maklum sajalah dia pun anak tunggal. Pada hemat aku tak biasa agaknya.

Apa2 pun aku bersyukur ngan apa saje kurniaan darinya. Satu dua atau sepuluh hanya angka tp ape yg patut seorg ibubapa tu buat adalah memberi didikan dan kasih sayang syg secukupnya buat anak2.

Wah dulu semasa aku dizaman remaja terasa cam senang je melihat org menjaga anak2. Tapi hakikatnya hanya dpt dirasai bila kita ada anak sendiri.

Suatu hari anak kesayanganku berpesan….mama kalau jln kaki tu baik2 tau…nak lintas jalan baik…aku terasa pelik, nape ngan budak nie..terus bertanya padanya haziq takut mama mati…syahdu rasa hati nie. Bila kita sebagai ibubapa dah jatuh cinta ngan anak kite jgn risau cinta itu pasti berbalas. Jika kite sbg ibubapa menumpahkan sepenuh kasih syg pastinya dipihak anak pun begitu juga.

Apa2 pun yg bakal terjadi dikemudian hari aku sebagai ibu mendoakan yg terbaik utk puteraku. Aku amat berharap agak dia menjadi insan yg berjaya di dunia dan akhirat. Dialah satu2nya harapanku untuk mendoakan aku bila aku telah tiada nanti.

Buat puteraku sayang…MUHAMMAD HAZIQ DANIAL..mama sayang kamu…sayang sangat

~ by meyra79 on August 25, 2010.

Leave a Reply

 
