Broga Hill a.k.a Bukit Broga

Salam,

Amazing

Amacam?Cantik tak Broga Hill….hehehee…..Sudah ku katakan betapa indahnya alam ciptaan tuhan ni. Ketinggian 500 kaki dari aras laut. Anggaran pendakian 30min naik dan 30min turun.

11hb December 2011@0445H aku gerak tunggu member kat simpang umah sebab member tak tau jln ke rumah aku walaupun umah kiteorg ni dekat2 je sebenarnya. Tunggu punya tunggu member ni lambat sebab menunggu member yg satu lagi terlambat bgn tido…huhuhu..Dalam 0515H member sampai so kiteorg g la ambik lak member2 lagi 2 org ni.

Singgah jap kt 7e beli roti ngan air mineral utk bawak bekal naik bukit. Tepat jam 0630H kami sampai…org punya la ramai, suasana meriah giler,angin kencang mcm nak ujan, cuak jugak kalau ujan nie. Parking kena bayar RM2.

Lebih kurang 0630H kiteorg start mendaki la…keadaan gelap..lampu suluh takde tp aku x kisah sebab ramai giles org yg naik bukit tuh..smpai jem la lorong2 nk mendaki tuh. Ingat KL je jln jem tp naik bukit pon leh jem…lawak.

Ramai kan org yg naik? Selama lebih kurang setengah jam mendaki…aku pun dah bape kali bergayut kat pokok, bape kali tersadung akar kayu akhirnya sampaila aku ke check point pertama. Penatnya tak payah citer la, bila fikir2 insaf pun ade. Tapi bila terasa angin kuat broga ditambah ngan pemandangan indah broga hill semua penat lelah aku hilang diterbangkan angin kuat broga hill…cantikk bangat sih..



Akhir sekali aku nak merakamkan ucapan terima kasih pada member2 yg sama minat ngan aku mimi, judit, ma, may, shireen, meenachy dan dr suhaimi kerna memperkenalkan Broga Hill kat aku. Adiosss…

Advertisements

~ by meyra79 on December 12, 2011.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: