~Pelangi Petang~

Salam,

Baca yer…

Engkau tiba bagaikan pelangi

Tak bercahaya namun kau berseri

Tapi cukup menghiburkan hati ini…………………

Menarik kan???? ku tujukan buat seseorg yg baru hadir dalam hidupku..

Aku tahu hadirnya bagai pelangi petang, aku tahu hadirnya membawa sinar, aku tahu hadirnya membawa harapan yg menggunung, aku tahu hadirnya membawa bahgia…tpi dengan sesungguhnya aku tidak meletakkan apa2 harapan atas hubungan baik ini.

Aku ikhlas, dia juga ikhlas tapi mungkin kami tiada mampu. Cukuplah klau hadirnya sekadar bisa membuat aku tersenyum dalam menghabiskan sisa2 hidupku. Itu lebih baik dari lahirnya satu hubungan yg tiada ikhlas.

Dia hadir disaat aku memerlukan teman, disaat hatiku hancur, disaat aku mmg tidak mampu utk tersenyum walau sedikit, juga disaat aku jatuh tersungkur tiada siapa peduli. Terima kasih sebab buat aku tersenyum walaupun senyuman itu kelat pada mulanya. Kini kesedihan itu semakin lama semakin terubat, aku belajar utk melupakan segala kenangan pahit dalam hidupku. Terima kasih banyak2.

Aku tahu kau hanya seperti pelangi petang…kau kan pasti pergi jua bila malam menjelma..aku redha bila tiba saat2 itu. Ikhlasnya aku takut bila tiba saat itu. Aku takut tinggal seorg dlm menghadapi hari2 ku. Ingin ku jeritkan padamu agar jgn tinggalkan daku….aku tak bisa berdiri di mlm yg kelam berseorgan… aku tak mampu menghadapi hujan ribut dimlm hari tanpa sokongan pelangi petang kesayanganku.

Pelangi Petang…..

Aku harap kau terus menjadi pelangi hidupku…walaupun hanya di petang hari. Sesungguhnya akan ku tunggu pelangiku saban petang selagi aku termampu.

Pelangi Petang,

Aku tidak mahu sedikit pun warna2mu…aku cuma mahu memandangmu dan menikmati cahaya warna warnimu yg indah dari jauh…itu saja….

Tolong jgn pergi jauh dariku….

~ by meyra79 on January 17, 2012.

Leave a Reply

 
