Kenapa Tukar?

Hi,

Kenapa aku tukar blog address? Sebab aku benci dengan seseorg yg penah hadir dalam hidup aku yg aku slalu panggil ‘Yus’. Aku tidak berdendam pada dia sebab aku serahkan semuanya pada yg maha berkuasa. Aku tahu yg maha pencipta adil pada semua hamba2nya. Aku tahu suatu hari nanti dia akan sedar salah silap. Tidak perlu diwar2kan tp cukuplah terdetik dihatinya yg dia pernah menzalimi aku. Sekarang kalau hidupnya rasa bahagia dan rasa selesa tapi tiada jaminan sampai esok hari. Kalau dengan sekelip mata tuhan boleh memisahkan roh dari jasad pastinya perkara lain juga teramat mudah baginya.

Aku tahu aku dilahirkan dengan kekuatan dan ketabahan dalam menghadapi hidup ini maka sebab itu kau uji aku. Aku selalu dengki dengan dia yg tidak pernah merasai sebagaimana yg aku rasa. Adakah aku lebih berdosa darinya ya tuhan? tapi hati kecilku berkata itu semua ujian kerana allah sygkan aku. Untuk dia yg tidak pernah merasa ujian seperti aku pastinya tidak mengetahui betapa hebatnya kekuasaanmu ya tuhan. Kini aku terasa lebih dekat denganmu berbanding dulu.

Yus,

Terima kasih sebab buat hidup aku jadi susah. Terima kasih sebab mengabaikan aku sepanjang aku menjadi suri hidupmu. Terima kasih juga sebab menyedarkan aku betapa tidak ikhlasnya cintamu pada diriku selama ini. Bagiku kau memang zalim atas segala cinta dan kasih syg yg aku berikan,

Sesunguhnya aku tidak lagi menagih kasihmu, cuma aku ingin mengingatkan yg suatu hari nanti kau akan menyesal setengah mati dan aku berharap waktu itu aku tiada lagi didunia ini untuk memaafkanmu. Aku tagih segala kekejaman kau pada diriku di akhirat nanti.

~ by meyra79 on January 29, 2012.

Leave a Reply

 
