Bila Hati Dah Sayang….

Saat ini aku cuba melelapkan mata…tapi nyata sukar sekali..knape yer…mungkin aku terlalu rindukan dirinya. Aku tahu saat ini si dia cuba mengajar aku bercinta se rasional sebab esok hari adalah hari2 yg sukar bagi kami.

Bila dia merayu aku utk bersabar, aku jadi sayu…ketahuilah sekarang aku belajar utk bersabar walaupun tersangat pahit.Aku akan cuba utk senyum dan tertawa utkmu seikhlasnya. Yang penting aku juga boleh dengar kau tertawa walaupun hanya dihujung talian. Bila kau gembira aku juga bahagia….

Abang…

Bila hati sudah sayang
Semua menjadi indah
Marah bagaikan gurauan
Bencimu tak kudendami
Apalagi senyumanmu
Ku terbayang kala rindu

Perasaan ini terlalu indah sebenarnya. Memang aku sudah terlalu sayang pada dirimu.

Abang…

Tidak perlu kujelaskan
Apa yang aku inginkan
Bercinta setia di hati
Hanya itu yang kuharap
Moga hatikan bersatu

Berharap sgt ada jalan keluar utk semua halangan dan cabaran. Terus terang aku tidak takut dengan segala cubaan ini. Cuma berharap hanya dengan masa akan memudahkan segalanya.

Abang…

Sepenuh rindu hatiku merindu
Debunga cinta penuh di jiwa
Terlalu payah nak ku melupakan
Bila hati sudah sayang
Aku jadi gila bayang
Memuja bulan bintang yang membisu

Aku takut utk gila sekali lagi. Aku bangkit dengan begitu susah…aku senyum walau hambar…dan sejujurnya jika sekali lagi terjadi aku takut aku tak mampu utk bangkit lagi.

Abang…

Entah apa lagi kuluahkan
Untuk ku menyatakan cinta
Setengah nyawaku menahan

Mampukah aku menahan perasaan ini….semakin hari semakin semakin sayang. Tolong tunjukkan aku jalan2 yg indah dan bahagia.

Abang…

Mabuk cinta sakit cinta
Rindu makin menyesak
Namun orang yang di sayang
Diam bersahaja

Aku betul2 takut kau membisu suatu masa nanti sedangkan aku masih setia menanti. Aku takut aku jatuh cinta hanya dengan bayang2mu nanti. Aku merayu dengan serendah hati agar kau jgn tinggalkan aku begitu.

Abang…

Usah bermain rasa jika hanya menduga
Nanti tersentuh hati pedih menyeksa diri
Dengarkanlah rayuanku
Berikanlah kasih sayangmu

 

Tolong beri aku semangat utk hidup sebab semangat aku hanya ada pada dirimu…….

~ by meyra79 on January 31, 2012.

Leave a Reply

 
