Ku Pujuk Hati

Malam ini masih di Melaka. Melayari internet dari wifi di rumah adik. Derang nie sume ade kemudahan tapi kurang nak pakai. Umah ade streamyx, wifi tapi dok 2 org je. Bleh kira je time2 yg online nyer. Patutnya klau 2 org je dalam umah x yah la nk pakai streamyx sgt…broadband je dah cukup. Tapi tak kisah la….suka ati korang la asalkan bahagia. Bil bulan2 korang yg bayar…

 Hari ni hari yg ke 2 sebenarnya. Malam semalam tak sempat nak menulis di blog sebab penat dan mengantuk.

Adess…panjang plak melalut nyer…sebenarnya nak cite pasal ape erkk…

Cam ni ceritanya…

Hi blog,

Hari ini aku tunggu panggilan darinya paling tidak pun satu dua sms. Tapi suaranya tak ku dengar sms pun tak kunjung tiba. Kenapa yer blog? Jawapannya tak susah pun….dia bz dan tak ada masa nak sms aku. Lagipun bnyk hati yg nak kena jaga disana. Bohong kalau aku tak rasa sedih atau kecewa tapi aku sedar siapa diriku lantas ku pujuk hati agar sabar. Kan sabar tu separuh dari iman kan cik Jumeyra.

Tapi hati ini berkata2 lagi kalau yer pun bz sgt tak kan nak tanya khabar pun tak sempat? Iskk…hati ni memang degil rupanya. Selalu berfikir mencari jalan2 kesedihan yg penuh tanda tanya. Slalu buat otak akan berfikir yg bukan2. Lantas ku pujuk lagi hati ini……walaupun tiada panggilan tanya khabar darinya mahupun sms tp yakinlah hati aku dan hatinya saling merindu cuma keadaan yg sgt2 memaksa utk rindu itu dipendamkan sementara. Haaa..kan dah boleh tersenyum kan cik Jumeyra. Tak rugi pun klau sentiasa bersangka baik.

Hati yg hitam ni masih bersuara…..ahhh…entah2 dia tgh bahagia,gembira…aku yg merindu padanya yg ingat pun tidak….ya allah…kenapala hati ini masih degil…wahai hati klau pun dia tengah bahagia bersama org2 yg dia syg kenapa perlu cemburu…itukan hak dia…siapa engkau wahai hati utk cemburu padanya. Ingat ya wahai hati yg kau hanya datang dipenghujung waktu. Meminta sedikit dari apa yg telah dibina. Kenapa ya wahai hati tiba2 kau penuh dengan rasa tamak haloba dan cemburu pada perkara2 yg bukan milikmu?

Wahai hati,

Aku tahu kau syg padanya, kau rindu padanya, tapi bertindaklah atas alasan2 yg rasional kerana kelak lagi banyak ujian atas apa yg kau lalui hari ini. Hatiku syg…jgn pernah rasa terasing atau terpinggir kerana syg dan cinta itu bukan hak mutlak utkmu. Hati..ingatlah, kau kini senang bekorban rasa,kasih utk seseorg yg kau rasa penting dlm hidupmu. Cubalah bersabar sebagaimana kehendaknya kerana aku yakin hatiku ini adalah hati yg baik dan penuh dengan sabar. Aku juga tahu hatiku ini adalah hati yg bersih dan ikhlas. Berdoalah semoga nanti dia ada masa utk menemanimu…..

Wahai hati,

Satu pesanku…jgn meminta lebih dari apa yg dia berikan…cukuplah dengan apa yg ada…itu namanya PENGORBANAN….

Advertisements

~ by meyra79 on February 6, 2012.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: