Biarkan…

Abang,

Kenapa ye mlm nie terasa nak bercakap ngan abg, mlm nie terasa nak bermanja ngan abg, mlm ni rasa rindu ngan abg, mlm ni rasa nk bercinta ngan abg. Andainya abg ada disaat ini…sesaat pun tak nak berjauhan. Hujan plak…klau abg ada tak terasa kedinginan mlm spt mlm ini.

Abang,

Kalau abg ada…..kite bleh tgk tv sesama, duduk rapat2…xde rasa sejuk kan? Sandar kat bahu abg. Anak2 duk depan tgk tv, kite berdua dok kat sofa…menarik kan bang?

Abang,

Kalau abg ada mlm nie….myra nak tgk tv sambil tertido kat bahu abg. Abg biar myra tertido sampai abg abis tgk tv atau sampai abg plak yg ngantok. Abg kejut myra suh masuk bilik tp mata myra pejam. Abg pimpin myra masuk bilik sambil peluk pinggang.

Abang,

Myra tido. Abg tgk wajah myra…abg cium dahi myra tanda kasih, abg cium pipi myra tanda syg. Abg belai rambut myra tanda betapa abg sygkan myra. Abg bisikkan di telinga kata2 cinta buat myra walaupun abg tahu myra dah nyenyak tido.

Abang tido sebelah myra. Satu lengan abg jadi bantal utk myra. Abg letak kepala dekat dengan kepala myra supaya abg boleh dengar setiap hembusan nafas myra. Kite tido hanya berkongsikan satu bantal. Mesra kan?

Esok pagi…

Bila myra sedar…abg masih disebelah myra…nyenyak sgt tido. Lengan abg masih setia menjadi bantal utk myra. Myra pulangkan semula lengan abg. Baru nampak abg lebih selesa tido.

Myra tgk wajah abg….satu2nya insan yg paling bermakna dlm hidup myra. Myra letak kepala atas dada abg…myra dengar degupan jantung abg. Myra harap sgt agar jantung itu akn terus berdegup selama lamanya agar kite boleh terus bercinta sampai bila2.

Myra belai rambut abg, myra cium dahi abg….dan myra bisikkan di telinga abg…selamat pagi syg…Abg bergerak mungkin hembusan nafas myra mengganggu lena abg. Abg pelan2 buka mata….abg senyum tgk myra sambil berkata selamat pagi jugak utk syg abg…

 

Ya Allah….ape la yg myra berangan nie kan….kembali la ke alam realiti…dan sedarla bahagia itu bukan milik kite berdua. Kalau abg membaca maafkan myra membawa abg jauh ke alam khayalan myra, Maafkan myra. Myra hanya mampu bermimpi di siang hari.

Advertisements

~ by meyra79 on February 28, 2012.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: