Jahatkan Aku?

Salam,

Sebenarnya tadi masa aku keje rasa tension sgt sebab keje aku kali nie kena cepat siap. Ada masa 3 hari je and kena siap by Monday nie. Bos plak asal pandang je muka aku tanya…how that one..finished ha? Aku pun ngan slambe je la jawab going to finish.

Dalam rushing2 tu sempat aku kenakan kawan aku yg sorg nie. Dia nie nurse and keje kat health screening center. Patient bukan la ramai sgt so bnyk masa lesau…derang nie suke nor bukak fb time keje. Pada aku xde hal sebenarnya. Tapi kalau kantoi jawab arr sendiri.

Masa aku sampai kat tempat dia, dia ade patient….bila pegang je mouse dia terus arr kuar fb…tak log off pun..berani tol minah ni dalam ati aku berkata. Bila dia dah settle patient dia, aku panggil arr dia…

Aku : Ain, sini jap (minah tu dtg ngan confident nyer….dlm ati aku…siap la ko)

Ain : Nape kak myra?

Aku : Sign form ni jap(Minah ni terus sign tak baca pun…pastu baru sibuk tanya..)

Ain : Form ape ni kak?

Aku : Ain, tau kan fb tak leh bukak time keje? (Dengan tiba2 muka minah ni terus jadi merah). Form ni nk kena hantar ke HR.

Ain : Betul ke ni kak?

Aku : Betul la…cer tgk ada date of spot check kan?(Muka minah ni memang terkedu gile…yg member2 kat belakang dah sakit2 pewot gelak). Minggu depan dapat la warning letter dari HR.

Ain : Alamak…mampus la aku….

Dia terus lari gie off fb dia.Masa tu aku tgk muka dia sedih gile….airmata dah kuar….so aku pun terus lari peluk dia mintak maaf…aku cakap aku gurau2 je…yg member2 dia nie dah merah2 muka gelak. Adesss….sian plak aku rasa.

Aku terus ckp kat dia yg aku cuma check pirated software installed utk sume pc2 dlm spital sbb ade audit Monday nie. Kang ade pirated software terkedu plak bos nk menjawab…derang nak surfing ape2 website pun terpulangla..yang penting pandai mkn pandai simpan.

Terus la muka si minah ni ceria semula…..hehheee…xkan la aku nie sekejam tu kat korang sume…..opis aku ntah ape2…kalau dapat warning letter confirmed la takde bonus utk tahun tu….tak pun bonus ko akan jd mcm token money je…sebab tu sume staff takut gile ngan warning letter ni.

Kalau aku jadi bos sure sume org suke ngan aku kan? hehehee…..and sure company jadi mcm kapal pecah. You can do wat u want….hehheee….hidup mau happy…

Okla…utk Ain….sorry banyak2 ekk…saje nak menghabiskan masa sampai kul 5….

 

 

 

~ by meyra79 on March 15, 2012.

Leave a Reply

 
