Org Yg Berjaya Adalah Org Yg Sibuk?

Salam Hormat,

Tertarik dengan kata2 seseorg yg istimewa dalam hidup aku. Tapi sejak dulu aku memang tidak pernah mudah menerima sesuatu falsafah yg aku kira boleh didebatkan. Untuk terus terang menidakkan sesuatu sebenar aku pun tak punya idea. Ade point tapi aku tiada fakta menyokong. Sedikit masa dan research utk aku debatkan soal ini.

Jujurnya aku tidak pasti samada kata2 itu benar. Sebenarnya terlalu subjektif utk dijawab. Tapi dari pencarian bersama pakcik google….aku terjumpa sesuatu yg menyebabkan aku tidak setuju. Mutiara kata yg dicipta manusia sendiri, sgt indah dan ada juga benarnya.

“Orang yang sibuk sebenarnya tidak cekap, orang yang cekap tidak sibuk.”

“Orang yang sibuk selalunya nampak bising, orang bekerja diam diam sahaja.”

Dari 2 mutiara kata ni adakah anda yakin org yg sibuk itu adalah org yg berjaya? Adakah tidak cekap, banyak berkata2 itu ciri2 seseorg yg berjaya? Tentu tidak kan? Anda setuju? Cubalah renung2kan…..

.

.

.

.

.

Kalau anda setuju dengan sy…maka anda juga salah…..hehehehee….nak tahu mengapa? sebab anda tiada pendirian ke? tak mungkin kan? tergoda dengan 2 mutiara kata tadi? heheheeee…..cepatnya tergoda…hehheee…

Sebenarnya ini ulasan aku…..

Kalau seseorg yg bercakap itu dari background finance, banking,bussiness atau sesiapa saje yg dimatanya hanya nampak money..money….biasanya mereka2 ini sgt setuju dengan falsafah ini. Sebab bagi mereka setiap masa adalah utk membuat duit, Semakin sibuk mencari duit semakin bnyk untung maaaa…..agreed?

Tetapi kalau org yg background macam aku nie contohnya IT, management, medical team, kami2 ini cuba utk tidak menyibukkan diri kerana kami terkongkong dengan istilah efisen. Bila terlalu bnyk masa dibazirkan bermakna kami kurang efisien dan tidak produktif. Buat keje secepat yg mampu supaya boleh balik pukul 5. Hehehee….

Untuk insan istimewa itu…

Ketahuilah bahawa anda berpotensi utk menjadi seorg usahawan yg berjaya suatu hari nanti berkat kerajinan anda. Nant klau dah kaya….bleh la kite kawen….wakakakaa….gurau2 je…jgn mare

Kul 7 suda…nak mandi dulu…muahhhhhssss….salam sayang…

~ by meyra79 on March 20, 2012.

Leave a Reply

 
