Aku Seorg Yg Lemah…

Dosa2ku bagaikan pepasir dipantai…dengan rahmatmu ampunkan daku ya tuhanku. Wahai tuhan selamatkan kami ini dari segala kejahatan dan kecelakaan. Kami takut kami harap kepadamu, suburkanlah cinta kami kepadamu. Kamilah hamba yg mengharap belas darimu.

Tuhanku ampunkanlah segala dosaku,tuhanku maafkanlah kejahilan hambamu…ku sering  melanggar laranganmu dalam sedar atau tidak, ku sering meninggalkan suruhanmu walau sedar aku milikmu. Pagi ku ingat ptg ku alpha…oh tuhanku kau pimpinlah diri ini yg mendamba cintamu. Aku lemah aku jahil tanpa pimpinan darimu…selangkahku kepdmu seribu langkah kau pada ku. Tuhan diri ini tdk layak ke syurgamu tapi tidak pula aku sanggup ke nerakamu. Moga ku kan selamat dunia akhirat seperti rasul dan sahabat.

Detik waktu terus berjalan berhias gelap dan terang. Suka dan duka tangis dan tawa tergores bagai lukisan. Diantara lelahnya jiwa dalam resah dan air mata ku persembahkan kpdmu yg terindah dlm hidup. Meski ku rapuh dlm langkah kadang x setia kpdmu namun cinta dlm jiwa hanyalah padamu. Maafkanlah bila hati x sempurna mencintaimu. Dalam dada ku harap hanya dirimu yg bertahta.

Wahai tuhan jauh sudah lelah kaki yg melangkah. Aku hilang tanpa arah, rindu hadir sinarmu. Hapuskanlah, terangilah jiwa hitam jalanku. Ampunkanlah aku terimalah taubatku. Sesungguhnya engkau maha pengampun dosa. Ya Rabbi izinkanlah aku kembali pdmu, meski mungkin tak kan sempurna aku sebagai hambamu. Berikanlah aku kesempatan waktu,aku ingin kembali, kembali kepadamu.

Munajatku padamu tuhan, ampuni dosaku masa silam, sempurnakanlah kehidupanku murahkan rezki dgn nikmatmu, jadikanku hamba bertaqwa , tiang iman utk agama.

Jauhkan aku dari siksaan api neraka yg panas membakar manusia ingkar di dunia, muhammad rasulallah terimalah aku jadi umatmu, ku pohon syafaat darimu, beratkan neraca pahalaku nanti. Aku aniaya diri sendiri selamanya, ku tak tertanggung duka dan dosa silamku.

Hidayah, kerlipan cinta citaku, harum rembulan mawar, dingin dihakis cita keseorgan, aku masih menghitung diri kesiangan yg panjang ingin mengisi hati, padamu kasih, satukan aku dgn rahmatmu, dgn kalimah, mlm siangku berliku2, duri dugaan siratan cinta.

Ku kembara setia disisinya, ku inginkan bahagia abadi, ku impikan sentosa naungannya selamanya…hidayah kerlipan cinta citaku.

Tuhan hamba belum pasti bagaimana penerimaanmu dikala menerima pengaduanku. Dan kau berjanji sudi mengampunkanku. Ampunanmu tuhan lebih besar dari kesalahan insan, hamba yakin pada keampunan mu tuhan, bukan tdk redha dgn ujian cuma hendak mengadu padamu. Tempat hamba kembali nnt disana.

Semoga sesuatu yg lebih baik menanti dihadapan. Tiada bahagia didunia pun tak mengapa……asal aku bahagia di sana….ampunkan aku ya allah…

~ by meyra79 on April 22, 2012.

Leave a Reply

 
