Abang Kesayanganku…

Abang,

Lama abg tinggalkan myra kali ini. Tiada khabar berita. Senyap sunyi. Myra tiada lagi teman utk bercerita dan bergelak ketawa. Setiap masa myra hanya fikirkan abg…Myra ingat lagi pesan abg…klau abg tak telefon tu abg tak clear, jgn fikir yg bukan2. Tapi abg….dah 5 hari ni…abg masih menyepi. Myra cari abg semasa ofis hour…4.30ptg, 5ptg…semuanya tak dapat. Handphoneabg  x pernah on. Sms myra semuanya x sampai. Hilang entah ke mana.

Abang,

Bagaimana utk tidak berfikir yg bukan2….berhari2 myra cari abg. Tak pernah dapat. Tapi hari ini hati ini mula berkata2 yg abg cuba utk menjauhkan diri dari myra. Abg nak pergi dari myra yer. Kalau betul….siapa myra utk menghalang….jgn ckp myra x sedih, jgn ckp myra x hiba tp myra faham keadaan abg dan myra rela mengorbankan perasaan ini utk abg, utk kebahagiaan abg. Dari awal lagi hadirnya myra dalam hidup abg memang satu kesalahan.

Abang,

Myra tidak menyalahkan sesiapa pun dalam perkara ini. Myra tak boleh mementingkan diri sendiri. Myra tak tahu ape masalah abg, abg mmg tak akan berkongsi dengan myra..itu myra faham sgt perangai abg. Tapi seandainya abg terasa ingin bercerita myra sedia utk mendengar. Myra teringin utk menjadi seseorg yg boleh membahagiakan abg.

Abang,

Seandainya cerita kita ini boleh diulang, myra nk ulang di saat2 pertama kali kita jumpa….terima kasih sebab membahagiakan myra waktu itu. Terasa seperti tiada masalah dalam diri. Terasa seperti myra insan yg paling bertuah bertemu insan seperti abg.  Tapi itu hanya realiti di alam mimpi. Tak mungkin kita akan dapat mimpi yg sama dihari2 yg mendatang.

Abang,

Myra terasa abg jauh dari hidup myra sekarang. Abg tak pernah tinggalkan myra selama ini. Apa saja abg buat abg pasti ingat myra. Abg pasti call myra walau hanya sesaat dua. Tapi hari ini usahkan suara abg utk myra dengar, sms dari abg pun x pernah muncul2 lagi. Abg…myra mengaku demi allah myra rindukan abg disaat ini. Myra tahu itu salah tapi hati ini terlalu degil utk mengusir nama abg dari terus bertahta di hati . Mungkin abg akan cakap….biar masa yg menentukan….abg akan bagitahu myra yg suatu hari nanti myra akan pasti lupakan abg…betulkan abg? Kalau itu yg buat abg rasa senang, rasa tidak terbeban…myra cuba buat utk abg. Bukan tak biasa hati ini dilukai…kan semua tu dah menjadi mainan dalam hidup myra.

Abang,

Myra sentiasa mendoakan kebahagiaan abg walaupun bukan dengan myra. Myra harap segala yg terbaik akan jadi milik abg….myra bukan yg terbaik…myra cuma melengkapi ruang2 kosong yg hanya wujud suatu masa dulu.

Abang,

Walaupun abg tidak lagi bersama myra kini….tapi cerita kita masih tersemat kemas dihati, gelak tawa abg masih dirakam kemas di kotak fikiran, kasih syg abg masih tersimpul kemas jauh di sanubari ini. Tolong jgn minta myra buang segala kenangan indah itu….myra lebih rela menjauhkan diri andai itu pilihan yg myra ada. Biarlah segala kenangan itu terus bersemi dlm jiwa myra buat selama-lamanya.

Abang,

Myra harap abg jgn susah hati kerana myra. Myra kuat menghadapi segalanya. Myra bahagia abg hadir dalam hidup myra walau hanya sementara. Myra yakin abg terpaksa buat semua nie, bukan kerana abg tak sayang myra. Myra tahu abg berusaha utk memuaskan hati semua org tapi abg hanya insan biasa yg serba kekurangan. Terima kasih yg tidak terhingga diatas segala jasa baikmu abg.

Advertisements

~ by meyra79 on May 3, 2012.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: