Dia..

Maaf,

Aku sebenarnya tak pernah suke pada dia. Aku tak pernah rasa syg pada dia. Dia aku kenal dari YM awal tahun ni. Aku cuma rasa kesian dengan dia. Kesian sgt sebab tu aku layan bila dia call. Kadang2 aku jawab acuh tak acuh je…kadang2 aku ckp aku penat, aku bz, semata2 aku tak mahu berbual panjang dengannya. Dia selalu ckp i luv u kat aku tp aku diam je. Dia tahu aku x sayang dia tapi dia masih terus mencuba. Bila dia asyik mendesak aku…aku cuma ckp beri aku sedikit masa. Walhalnya susah utk aku menerbitkan rasa syg aku padanya.

Dia rajin sms aku tapi aku jarang membalas. Dia selalu antar msg di whatapps ku. Yang terbaru dia hantar lagu pada aku. Lirik lagu tu sedihla. Aku kesian plak ngan dia.

Tadi ptg dia call aku tanya aku masak ape utk berbuka. Aku ckpla aku wat nasi goreng, kuih lapis ngan tauhu sumbat. Dia ckp bleh beri dia sikit tak? dia mintak dengan aku sbb dia teringin nk mkn masakan aku. Aku jadi serba salah. Aku ckp susah nnt nk dtg ambik2 lak….dia ckp xpe nnt dia datang ambik. Dia kata dia dtg ambik kuih kul 6ptg. Aku diam je x reply pun sms. Mungkin dia rasa aku mcm xnk je dia ckp kat aku takpela lain kali je aku masakkan utk dia…dia xkisah sbb dia kata mungkin aku penat dan aku x bleh masak utk dia.Aku diam lagik.

Pukul 630 ptg aku rasa bersalah ngan dia….aku ckp ngan dia aku dah tapaukan utk dia kuih lapis ngan tauhu sumbat. Aku suh dia datang ambil mlm lepas terawih. Cepat je dia setuju. Pada aku tak salah aku buat org lain rasa happy walaupun aku sebenarnya x happy pun atas persahabatan ini.

Dia ckp kuih aku tu sedap sgt…kawan2 dia pun ckp sedap, derang mkn tak cukup katanya. Walhal aku sendiri yg rasa xdela sedap mana pun kuih aku tu. Saje je ambik hati.

Aku tak tahu macamana nk cakap yg aku anggap dia hanya kawan dan tak lebih dari itu. Dan dia tak habis2 cuba memenangi hati aku sehinggakan aku rasa muak dengan segalanya.

Aku teramat kesian dengan nyer. Ni raya nk ikut balik Jengka plak. Hilang akal ape dia. Mau aku kena kerat2 ngan ayah aku….dia suka buat aku hidup dalam masalah.

Aku benci dia tapi aku kesian…..

 

~ by meyra79 on July 23, 2012.

Leave a Reply

 
