Mencintai Aku…

“Mencintai aku dengan seadanya

Mencintai aku bukan kerna rupa

Dalam waktu sendu dalam waktu hiba

Ku harapkan dia rela

Sanggup menerima insan x sempurna

Atau mungkin cinta sebegitu hanya kisah dongeng saja…

Belum pernah ku merasakan

Dipeluk dlm dakapan

Eratnya melindungi jiwa rapuh ini

Sanubariku memerlukan kehadiran sorg teman

Tulus mencurah kasih sepenuh hati….”

Aku telah menghuru-harakan keadaan. Aku tidak tahu bagaimana keaadaannya selepas kejadian tu. Aku berharap segalanya kembali normal. Aku berharap tiada hati yg parah. Aku juga berharap kita semua belajar dari apa yg terjadi.

Maaf, aku terlalu mengikut perasaan hari itu. Mungkin kerana aku terlalu rindukan dirimu. SMS saban hari ku kirim, mungkin dirimu tidak tenteram dan kerana itu kau bertindak mendiamkan diri. Mungkin itu lebih baik pada firasatmu. Sebenarnya aku disini risau dan takut aku akan kehilanganmu buat selama2nya. Andai boleh masa ini diundur, ingin sekali aku putarkan semula ke hari kejadian. Aku rawat sendiri perasaanku, aku akan simpan rinduku jauh2 ke dasar lubuk hatiku….biarlah….asalkan aku masih boleh mendengar gelak tawamu. Tapi semua itu mustahil….hanya angan2 disiang hari.

Kering airmata, kesal tetap ada. Aku buntu….aku rindu saat2 bersamamu. Hakikatnya…aku sanggup menunggu berapa lama masa yg kau perlukan, asalkan segalanya menjadi yg terbaik untuk semua org. Jgn hilang dari hidupku…jgn pergi dari hidupku. Andainya nekad hatimu meninggalkanku…beritahu…..agar aku boleh belajar utk membuang rinduku yg masih bersarang dihati. Walaupun sukar tapi aku tiada pilihan. Aku hanya melukut ditepi gantang. Aku hanya ikan bilis menumpang dilautan biru…ke kiri aku mati ke kanan aku lemas.

Bukan semalam kite kenal bukan sekali dua kite berjumpa. Aku faham dirimu…begitu jua aku tahu kau memahami diriku….

Ambil la masa…bila kau telah bersedia datangla kembali….aku masih disini menunggu dan masih menunggu yg entah sampai bila….selagi hayat dikandung badan…..

Miss u abg…aku pasrah…

~ by meyra79 on September 21, 2012.

Leave a Reply

 
