Kalau Aku Dalam Kesedihan…

Aku selalu menghayati lirik ini….ini kerana perasaanku padamu teramat ikhlas tapi dalam masa yg sama aku tidak mahu menyakiti hati sesiapa. Tapi hakikatnya.. tak mungkin ini semua terjadi..

“mengapa cinta kita selalu saja diduga

bagai ada tak merestu kita berdua bersatu

atau mungkin kau dan aku ditakdir utk berpisah

walaupun melawan arus kita berdua bersatu

seringkali ku mendengar patah tumbuh hilang berganti

tetapi ku tidak mahu cinta selain darimu

jika denganmu salah ku tak mahu yg benar

jika dgnmu rebah biarlahku tercalar

walau dilanda badai ku sanggup kerna ku mahu kita berdua bersatu”

Apa yg harus aku buat…..buntu….ingin rasanya aku menjerit…beritahu satu dunia yg aku dan kau sebenarnya saling menyayangi….aku dan kau sebenarnya tersepit dalam satu dilema yg kami sendiri wujudkan. Tapi salahkah perasaan ini….aku ikhlas menyayanginya.

“Kenangan yg lama menjelma

ingatanku padamu menyala2

gambaran duka yg lara menerpa

mengapa kau utuskan sengsara

kau biarkan diriku meronta2

lantas kau alihkan cintamu padanya…

Sebak rasa ku menahan derita…

pilu hati mengenangkan cinta yg kecundang”

Malam ku tidur tak lena teringatkan dirimu, terimbas kembali kenangan lalu…alangkah indahnya bersamu. Mengalir airmataku, menemani mlm sepiku, ku rindu saat bersamamu, sukarnya utk melupanmu…..

Rasa rindu utk dengar suara dan gelak ketawa, tiada sesiapa hingga saat ini yg boleh menceriakan aku. Tanpamu kewujudanmu aku rasa kosong, sunyi dan sepi.

“Dalam dunia yang maya, prejudis dan bias
Kita tak terlepas dari terkena  tempias
Rimas, ditindas, sembunyi dalam puisi dan kias
Tidak kau bidas,  tak berpaling walau sekilas
Hanya kau yang tahu kodeksku yang kompleks
Dalam disleksia cuba kekal dalam konteks
Bila dunia seolah tak memahami
Kau sudi selami, dalami dan mengalami….”

Sedih la plak….nk wat entry lain…

~ by meyra79 on September 23, 2012.

Leave a Reply

 
